Egyszerű vajas pogácsa

Ma egy nagyon egyszerű vajas pogi receptet hoztam nektek, ami tökéletes lehet egy iszogatós estén nasinak. Könnyed, eteti magát, és nagyon fincsi. :)


Hozzávalók:
- 1 kg liszt
- 2 ek só
- 50 dkg margarin
- 3 tojás
- 4 dl tejföl
- 2 élesztő
- 1 tojás a kenéshez
opcionális: a tetejére reszelt sajt és napraforgómag

Elkészítés:
A sót keverjük el a liszttel és morzsoljuk el a vajjal, majd mehet bele a teföl a tojások és az élesztő. Gyúrjuk tésztává,  hagyjuk megkelni. Majd nyújtsuk ki, rácsozzuk be a tetejét és szaggassuk a pogácsákat, kenjük meg őket tojássárgájával. És mehetnek is a sütőbe kb 15 percre 200 fokra. Elsőre csak így simán készítettem el, másodjára kicsit extráztam és tettem a tetejére reszelt sajtot és napraforgómagot is.



Szeretitek a pogácsát?

Megjegyzések

  1. Szuper pogi recept,hmmm de jòl esne,kipròbalom :)))

    VálaszTörlés
  2. Hm, nagyon guszta képek, ezt tényleg érdemes kipróbálni. (-:

    VálaszTörlés
  3. Lesz két nap szabim, kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  4. A 2 élesztő az 10 dkg? A poharas tejföl hány g? 450g vagy 375g? Melyikkel érdemes csinálni? Köszi a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát jò kérdés :D nem tudom hàny grammos az a sárga élesztő, de szerintem 5dkg-os. A tejfölnél én is gondolkodtam,hogy vajon hàny g a 4 dl, de szerintem 375-öst vettem végül. De ami biztos, hogy nagy tescosat, nem tudom most biztosra, hogy az hány g.

      Törlés

Megjegyzés küldése