DIY - My nailpolish diary


A facebookon már láthattátok, hogy min munkálkodok, most végre készen lett a nagy mű, a "Lakknapló", és DIY bejegyzést is hoztam róla. Két ötletet használtam fel alapul, és azokból gyúrtam össze, egy nekem tetszőt. Cutepolish füzetes megoldását, és Mavia lapmegoldását.





Amikor még csak készült....




Először lássuk a belső oldalakat. A kis "kártyákat" egy képszerkesztő programmal terveztem, majd, majd beillesztettem wordbe, beállítottam a margókat, és már nyomrathatók is lettek a lapok. Mivel én a kisebb dolgokat szeretem, ezért nem A4-es, hanem A-5ös méretben készült el a napló.

Hozzávalók:
- fénymásolópapír
- nyomtató
- olló
- lyukasztó


INNEN tudjátok letölteni PDF formátumban 

A lapokat középen kell elvágni, és jobb oldali részt elforgatni 180 fokkal, mivel tükörképként került egymás mellé a két rész. A kis téglapokba én celluxot ragasztottam, hogy a lakkot ne szívja be a papír, a vonalakra pedig tollal írtam rá a lakk márkáját, kiadását, és szín azonosítóját.. A szélesebb margó mentén pedig lyukasztóval lyukasztottam ki a lapokat.

Mivel én elég elvetemült vagyok, ezért a mappát is saját magamnak készítettem. A gyűrűs mappákat túl vastagnak ítéltem meg... Volt egy másik alternatívám is, de az meg viszonylag drága lett volna, ezért maradt a filléres DIY megoldás. 

Hozzávalók:
- hullámkarton (én fénymásoló papír dobozából vágtam ki)
- öntapadós tapéta
- gyorslefűzős mappa fém behajtókás izéje
- cellux
- olló
- lyukasztó


Elkészítés
1) Vágj le a az A5-ös laptól minden oldalon 1-1,5 centivel nagyobb kartont, (2db-ot) és egy keskeny részt a gerincnek.
2) Vágj le egy kisebb kartont, amivel a fém pöcköt rögzíted, lyukaszd ki, és jelöld be a helyét.
3) Tedd egymás mellé a részeket, és helyezd öntapadós tapétára, vágj le egy akkora darabot, hogy minden oldalon 2-3 centivel túllógjon.
4) Kezd el felszedni az öntapadós tapéta hátát, és először rakd helyére az egyik részt, majd a másikat és végül a harmadikat, a részek között hagyj egy kis rést, hogy legyen mozgása a kartonnak.
5) Hajtsd vissza a felesleges tapétát.
6) Cellluxal és a kisebb kartonnal rögzítsd a helyére a fém pöcköt .
7) Vágj le egy akkora részt a tapétából, hogy kb 1- centivel legyen kisebb minden oldalon, mint a mappa.
8) Mérd ki, hogy hova esik a két pöcök, és nyukasztó segítségével tegyél lyukat oda a tapétára.
9) Vedd le a tapéta hátsó részét, és ragaszt a helyére.

Készen is van a mappa, mehetnek a helyére a lyukasztott lapok. Én még az elejét kicsit kidíszítettem, ezt mindenki  a saját ízlésének megfelelően kövesse el. :D De ha mintás tapétával dolgozol, akkor nincs is rá szükség.


A másik alternatívám az lett volna, hogy egy A5-ös kemény fedelű könyvszerű füzet lapjait kiszedem, és abba ragasztom a fém pöcököt, de aztán jött ez az ötlet, amit sokkal olcsóbban meg tudtam valósítani, de akinek nincs kedve ezzel szórakozni, annak tökéletes megoldás lehet ez is, vagy egy gyűrűs mappa is.

Ki kapott kedvet egy lakknyilvántartó készítéséhez?

Megjegyzések

  1. Hát ez nagyon klassz <3 Gondolkoztam már én is hasonlón, bele kéne vágni egyszer... :)

    VálaszTörlés
  2. Ez az ötlet baromi klassz :) Ügyes vagy és a blogod is fantasztikus:) !!

    VálaszTörlés
  3. szuper lett! :D nagyon kreaítív vagy!

    VálaszTörlés
  4. Én azt hittem, vettél egy ilyen rózsaszín mappát, hát hihetetlen kreatív vagy *-* nagyon szép lett :) úgy csinálnék én is ilyen lakknaplót, de túl kevés lakkom van hozzá, így értelmét veszti.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát először venni akartam, de aztán egyszer csak elbambultam az irodában és kipattant a fejemből, hog ymiért ne csinálhatnék, és ott volt az orrom előtt a fénymásoló papíros doboz és egyből összeraktam magamban a képet. :D

      Törlés
  5. Szuper ötlet, a lapokat viszem is, köszi, hogy megosztottad velünk :) Nekem egyelőre egy kis spirál noteszben vannak nyilvántartva a lakkok, befér a táskámba is, nem ér nevetni, de én magammal szoktam vinni, ha tudom, hogy valószínűleg lakkot is veszek, így le tudom csekkolni, milyen színem van már. Így elkerültem már pár felesleges vásárlást :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez tök jó ötlet! :D "Ha nincs esze, legyen notesze!" :D Mármint nyilván nem úgy értem, hogy neked nincs, de így egyszerűbb eldönteni, hogy vajon az otthoni lakknak tényleg nem olyan színe van-e. :)

      Törlés
  6. nagyon klassz ötlet ha lesz rá időm és türelmem kipróbálom, szuper vagy (k) :)

    VálaszTörlés
  7. Szuper jól néz ki, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  8. De szép lett :) Én is szeretném már végre rendszerezni a lakkjaimat, most meghoztad a kedvemet hozzá :)

    VálaszTörlés
  9. hát azta!! : o nagyon ötletes! ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  10. Ez rohadt jó ötlet, én is neki veselkedem majd! :O :)))))))
    Le is mentem gyorsan kedvencekbe! ;)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jó ötlet, és a kivitelezés is szuperjó lett ˘˘

    VálaszTörlés
  12. ez nagyon ötletes:D én is gondolkoztam már valami hasonlón, de ennyire nem vagyok kreatív:)

    VálaszTörlés
  13. Ez az, amit tuti megfogok csinálni!*-* Nagyon jó lett!:))

    VálaszTörlés
  14. Köszi lányok! És hajrá, hajrá! :)

    VálaszTörlés
  15. ez szuper ötlet nekem is nagyon tetszik (h)

    VálaszTörlés
  16. Ez dejó ötlet, már egy ideje én is próbálkozom ilyesmivel csak épp a színek nincsenek ott hogy lássam....nekem is noteszszerűségbe vannak fölirkászva, de valami hasonlót én is csinálok, ha nem gond viszem az ötletet. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése