DIY lánybúcsús kitűző


Mivel többen is kerestek már meg azzal a kérdéssel, hogy készülnek azok a szuper kitűzők, amik a lánybúcsús posztokban vannak úgy gondoltam itt az ideje végre egy képes leírást mellékelnem, hogyan készíthettek ti is ilyet.

Sok kézügyességet nem igényelnek, inkább csak egy türelmet, mert 1-1 darab elkészítése nem két percet vesz igénybe.


Ezúttal dupla szalagos kitűzőt készítettem, de szimpla szalaggal is ugyanezt a metodika, csak értelem szerűen csak egy szalaggal kell végigcsinálni a lépéseket.
Ezúttal elég nagy méretű lett a kitűző, kb 12 centi az átmerője. A az arany színű szalag 5 cm széles és 70 cm kellett belőle, a pink pedig  pedig 3,5 cm széles és 50 cm kellett. 

Amire szükség lesz hozzá:
- szatén szalag
- ragasztópisztoly
- dekorgumi
- biztostű
- karton
- olló
- tűzőgép

Elkészítés lépései:
1) Vágd le a szalagokat.
2) Égesd el a szélüket mécses felett.
3) Gombostűvel tűzd meg őket, mint a rakott szoknyát.
4) Sima férc öltéssel menj végig rajtuk az alján és kb úgy egy ujjnyival felette is.
5) Szedd ki a gombostűket.
6) Formázz kört a szalagokból a szalagból és tűzd meg.
7) Ha megvan a szalag látni lehet kb mekkora átmerőjű kör kell a közepének, és ekkorát vágj ki dekorgumiból, egyet az elejének egyet a hátuljának.
8) Sima tűzőgéppel tűzd az elejének való dekorgumit a szalaghoz.
9) A farkinca szerintem annyira nem létszükséglet, a legutóbb én már nem is tettem, anélkül is teljesen jól néz ki. Ha mégis szeretnél rá, akkor vágd le a szalagot, égesd el a végét, és ragasztópisztollyal erősítsd a kitűző hátuljára. 
10) A hátsó dekorgumin ejts két párhuzamos vágást és abba bújtasd a biztostűt. Ha kész a háta ragasztópisztollyal ragaszd a kitűző hátára.
11) A felirat az elején kartonra van kinyomtatva, ugyanakkora mint amekkora a dekorgumi is. Ezt is ragasztópisztollyal rögzítsd a gumira, és készen is van.


Én úgy szoktam csinálni a kitűzőket, hogy minden munkafázist végigcsinálok minden darabon, és nem egyesével csinálom őket. Először levágom az összes szalagot, aztán elégetem az összeset, megtűzöm az összeset stb. Szerintem így a leggyorsabban lehet haladni, mint egyesével. :)

Na ki találja meg ki a közös nevező rajtam kívül három képen is... :D






Na ki kapott kedvet a kitűző gyártáshoz?

Megjegyzések

  1. Habfürdő blog Réka <3
    Köszi a lépéseket, biztosan fel fogom használni :D

    VálaszTörlés
  2. Hihi :) Nem hittem, hogy kiszurja bárki. :) Én épp most gyártok. Izgi :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése