Almarózsák

Azt hiszem most lehet itt ennek az édességnek a szezonja, mert boldog-boldogtalan ezt készíti és posztolja az instára, facebookra meg más közösségi portálokra... :D Én is beálltam a sorba, mert régóta ki szeretném már próbálni, csak valahogy mindig jött valami más, ami miatt elhalasztottam. Az utolsó lökést végül Réka barátnőm posztja adta. :)



Ez ilyen őszi must have recept, kötelező elkészíteni, mert nagyon egyszerű és isteni finom! Én dupla adagot sütöttem, mint amihez most itt látjátok a receptet, de ez is nagyon hamar elfogyott... 

Hozzávalók (18 db kisebb rózsához)
- 1 csomag 250 gr-os leveles tészta
- 5 kisebb alma (tényleg pici)
- 1 fél citrom leve
- 1 ek cukor
- fahéj, dió ízlés szerint
- pár kanál barack lekvár

Elkészítés:
Az almáknak kivájtam a magházát, kettévágtam, és vékony szeletekre vágtam, egy kanál cukorral és fél citrom levével kicsit megfőztem őket, hogy hajlíthatóan puhák legyenek. 
A tésztát kb 2 mm vastagra nyújtottam, nagyjából 5 cm magas, 15-20 cm hosszú csíkokra vágtam, bekentem barack lekvárral, megszórtam fahéjjal, egymást átfedve rárakosgattam az alma szeleteket, és megszórtam dióval is. (A diós tippet szintén Rékától lestem el, így még fincsibb lett a végeredmény.) Majd a tészta alját visszahajtottam az almákra, feltekertem őket és muffin formába tettem. 
200 fokos sütőben kb 30-40 percig sütöttem a rózsákat és tálalás előtt porcukorral szórtam meg.




Itt egy videó is (nem saját), hogy készül ez a finomság. :) Így még jobban látni tényleg milyen egyszerű elkészíteni.


Szeretitek az almás-diós sütiket?

Megjegyzések

  1. Gyönyörűek lettek a rózsáid. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper! Ez az én must-have listámon is szerepel :) Biztos fincsi!

    VálaszTörlés
  3. De rég meg szeretném csinálni ezt a sütit, meghoztad hozzá újra a kedvem :) Gyönyörűek lettek a rózsák, annyira tökéletesen fotóztad őket :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötlet! Le is mentem magamnak. :)

    VálaszTörlés
  5. Én már készítettem ilyet és valóban nagyon finomak, no meg mutatósak is :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése