Répatorta

Fanni blogján találtam az eredeti receptet, amin én kicsit változtattam, kicsit más arányban használtam fel az alapanyagokat, de a végeredmény így is nagyom lett. :) Eddig csak egyszer ettem répatortát, de már rég ki szerettem volna próbálni milyen lehet, így a legjobb alkalom húsvét volt. :)



Hozzávalók: Nem szeretem mérleggel méregetni, ezért mércés kiöntőt szoktam használni.
2 dl cukor
4 tojás
1,5 dl olaj
400 g reszelt répa (én zacskós reszelt répát használtam)
2 dl rétesliszt
2dl finom liszt
1 tasak sütőpor
2 teáskanál fahéj

A krémhez: 
250 g krémsajt
2 tasak vaníliás cukor
5 deka vaj felolvasztva
egy kis édesítő szer
fél citrom leve

Elkészítés:
A cukrot, az olajat és a tojásokat keverd ki egyenletesen, add hozzá a többi hozzávalót és tortaformába öntve mehet is a 180 fokos sütőbe kb egy órára. Nekem jött fel túlságosan a tészta (valószínűleg a sok répa miatt, meg mert túl nagy volt a forma kerülete... Szóval érdemes kisebb kb 20 cm átmérőjű formát használni, ha szép magas piskótát szeretnénk.
Amíg a tészta sül a krém hozzávalóit összekevertem. Amikor kihűlt a piskóta megkentem a krémmel a tetejét, majd étcsokit reszeltem rá, és feldíszítettem mini csoki tojásokkal és egy marcipán nyuszival. :)






Ettetek már répatortát?

Megjegyzések

  1. annyira cuki ezekkel a tojásokkal meg a nyuszival ^_^ hamarosan én is kiteszem az én verzióm receptjét, csak még igazítgatok a blogon : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! :)
      Kíváncsi leszek rá mennyiben más, mint ez. :)

      Törlés
  2. De jó! Nem vagyok nagy sütögetős típus, de ez annyira egyszerűnek tűnik, hogy szerintem ki fogom próbálni... Pedig pont most akartam egy kis fogyókúrába kezdeni. Na, talán ez még belefér előtte... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tényleg egy olyan recept, amivel nincs sok baj, nem kerül sok időbe és elrontani sem igen lehet. :) Szerintem egy próbát megér. :) És ha a cukrot édesítőre cseréled, a finom lisztet meg teljes kiőrlésűre akkor szerintem még a diétába is belefér. :D

      Törlés
  3. Milyen guszti *-* egyszer azt hiszem már ettem répatortát, nem is olyan régen :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Szerintem nagyon fincsi érdemes néha megkóstolni. :)

      Törlés
  4. Szép lett és biztos nagyon finom is. Én tavaly répás muffinokat csináltam Húsvétra hasonló recept szerint és az is isteni volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Muffin változtban is finom lehet. :3 Abba mondjuk lehet kevesebb répát tennék és több lisztet, hogy jobban megnőjön a tészta. :) Ki fogom úgy is próbálni. :D

      Törlés
  5. Nagyon cuki lett és biztos fini is! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése