Körtés túrótorta

Nos az úgy volt, hogy láttam Mannánál az instagramos posztjában, hogy sajttortát evett, és akkor arra gondoltam nekem is ki kellene már próbálnom ezt a sajttorta dolgot. Természetesen én olyan vagyok, aki ha valami szöget üt a fejébe, akkor azt egyből és azonnal szeretné meg is valósítani, de vasárnap lévén a boltok zárva voltak, ezért le kellett mondanom a sajttorta készítésről ugyanis csak a legfontosabb alapanyag nem volt itthon hozzá, ami a krémsajt. :D Ezért improvizáltam és így született meg a sajttorta helyett ez a túrós torta, amit ez a sajttorta recept ihletett meg.


Hozzávalók:
A tésztához:
- 4-5 marék háztartási keksz összeaprítva
- 5 dkg olvasztott margarin
- egy kis lekvár igény szerint

A krémhez:
- 300 g natúr joghurt
- 500 g túró
- 6-7 ml édesítőszer
- 1 csomag vaníliás cukor vagy vanília aroma
- fél citrom leve és reszelt héja
- 3 tojás
- 4 ek étkezési keményítő

A tetejére:
- 1 db körte

Elkészítés:
A torta alapjához apróra törtem robotgépben a háztartási kekszet, majd összekevertem az olvasztott margarinnal és egy kis lekvárral, és kapcsos torta forma aljába egyengettem a masszát. A krém összetevőit egyszerűen kézi habverővel összekevertem és a kekszes alapra öntöttem. A torta tetejét pedig meghámozott szeletekre vágott körtével díszítettem. kb 1 órára 180 fokos sütőbe tettem. Amikor szépen megkeményedett az egész krém, akkor vettem ki a tortát a sütőből.
Ugye mennyire egyszerű?! És a végeredmény nagyon fincsi, könnyed túrós torta.
Frissen melegen is finom volt, de másnap hidegen talán még jobb lett. :) Nem olyan intenzív benne a túró íz a sok joghurt miatt, csak olyan visszafogottan kellemes.




Szeretitek a túrós süteményeket?

Megjegyzések

  1. a túróért nem igazán vagyok oda, bár itt még az is jól néz ki, de a körtés részt befalnám. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem olyan intenzíven túrós, de a körte mindenképpen feldobja szerintem. :D

      Törlés

Megjegyzés küldése