DIY nyomdalemez tartó

Sokáig nem jelentett különösebb problémát, hogy hogyan tároljam a nyomda lemezeimet, mert nem volt belőlük túl sok... De az utóbbi időben elkezdtek megsokasodni, és szerettem volna valami egyszerű, költséghatékony, de jól funkcionáló megoldást a tárolásukra. Nem tudom már pontosan hol láttam először a fotó albumos ötletet, de elraktároztam magamnak az agyamban, és nemrég meg is valósítottam.


Hozzávalók:
- 9*13 cm-es fotóalbum
- karton papír
- cellux
- sniccer

Az elkészítés pedig roppant egyszerű, én először bevontam öntapadós tapétával az albumot, de persze ez csak külsőség, egyáltalán nem funkcionális lépés. :) Majd 9*13 cm-es kartonlapokat vágtam ki. 
Az oldalak átlátszó részét, (ami mögé a fénykép kerül) középen elvágtam sniccerrel. Nem minden oldalt, kb a a lapok felét(mert a nagy lemezekhez simán kellenek az oldalak). Becsúsztattam a karton lapot a fénykép helyére, és az átlátszó fólia felső részének az alját hozzáragasztottam a kartonhoz celluxal, hogy két kis zseb keletkezzen, amibe a lemezeket lehet majd csúsztatni.  
A karton segít, hogy legyen tartása az oldalaknak, így nem csúszkálnak és esnek ki a lemezek, valamint könnyebb is hozzáragasztani a fóliát, mint a rücskös műanyaghoz, ami eredetileg a két fólia réteg között van. :) Nem utolsó sorban így cuki rózsaszínek az oldalak. :D


Az album előnye, hogy mindenféle formájú és méretű lemezt el lehet benne helyezni, a kis kerekeket, hatszögletűeket, négyszögletűeket, és a nagyobb téglalap alakúakat is. :) Így minden lemezünket egy helyen tárolhatjuk átláthatóan és könnyen rendszerezhetően.
Hátránya, hogy elég nagy helyet foglal ahhoz képest amekkora helyet magukban foglalnának a lemezek. :D De a lemezek akár tokostul is belehelyezhetőek. :)






Ti hogy tároljátok a lemezeiteket?

Megjegyzések

  1. Nagyon szuper ötlet.
    Nekem ilyen mini műanyag fiókos kicsi kis tárolóim vannak,per pill ebben vannak a lemezek nagy többsége .
    Így néznek ki
    http://images.mystockphoto.com/files/previews/803/plastic-mini-storge-container-gb32-china-plastic-unit-drawer-cassettiera-78449.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Az ilyen fiókos műanyag tárolók nagyon praktikusak, én az ékszereimet tartom ilyenekben. :)

      Törlés
  2. Azt az öt lemezt, ami van, bedobtam a lakkok közé :) Aminek nem volt tokja, annak csináltam. Ebbe jó sok lemez fér, amit alkottál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokáig én is a körmös kütyük között tartottam csak úgy simán őket, de egy mennyiség után nem volt praktikus. :)

      Törlés
  3. Sajnos nekem sincs túl sok. Egy kis kerek van és pár Essence, ezeket az Essence párna műanyag dobozában tárolom, két ilyenem is van. Azán vagy négy Moyou, ezeket a saját papírtokjukban a polcon. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is pár darabbal kezdtem, aztán egyszer csak gomba módra kezdtek sokasodni. :D

      Törlés
  4. Szuper ötlet!
    A kis kerek lemezeknek van Bundle Monster tokjuk, de a MoYou lemezekkel vagyok bajban, mert egy dobozban vannak, de nehezen átlátható már a mennyiség miatt.
    Azt hiszem veszek nekik egy fotóalbumot :D

    VálaszTörlés
  5. Hm... azt hiszem körül kell néznem fotóalbum ügyben... nekem jelenleg az egyéb körömdíszítő cuccaimmal vannak egy dobozba beszórva de már átláthatatlan XD

    VálaszTörlés
  6. Remek ötlet:) Már én is gondoltam egyszer rá:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése