Epres-csokis cupcake

Ismét elkapott a muffin láz... Kb 6 évvel ezelőtt kezdődött a kapcsolatunk, akkor kaptam az első "muffintepsimet", és akkoriban sokat is készítettem ebből a finomságból. Aztán alábbhagyott a szerelmünk, de most karácsonyra cuki formákat kaptam, és újra éledt a vágy. :D Az előző kreációmat ITT nézhetitek meg. Epres-csokis ízben kreatívkodtam most, bár az eper nem igazán jön ki benne. :( Inkább csak az illatán... De ettől függetlenül finom lett. :)


Hozzávalók:

A tésztához
- 3 tojás
- 1,5 bögre liszt
- 1,5 bögre cukor
- 2 db epres joghurt
- 3 eperpuding por
- 20 dkg puha vaj
- 1 sütőpor
- vaníliás cukor

Tetejére:
- 1 tábla tortabevonó
- pici olaj
- színes cukordara

Elkészítés:
Habverővel keverd habosra a vajat a cukorral, vaníliás cukorral. Add hozzá a tojást, és keverd simára a habverővel. Add hozzá a pudingport, és a joghurtot, keverd simára. Majd fokozatos keverés mellett add hozzá a lisztet, és keverd simára a masszát. Ha kész 1,5 evőkanálnyi masszát tegyél a (kipapírozott) formába, süsd aranybarnára. 

Amíg sül az első adag muffin olvaszd fel a csokit gőzfürdő felett egy pici olajjal. A kisült, kihűlt muffinok tetejét mártsd bele az olvadt csokiba az aljuknál fogva, tedd őket tálcára, váj egy picit, majd szórd meg a cukordarával. Ha türelmetlen vagy, mint én, akkor tedd a muffinokat hűtőbe, hogy hamarabb megdermedjen rajtuk a csoki. És készen is vagy.


További tippek:

Én most kis formával dolgoztam, a 1,5 evőkanál kb a 2/3-adáig töltötte meg a formákat. Így kb 4-szer tudtam megtölteni a 12 db-os "tepsit". Fontos, hogy ne töltsd tele a formákat (mint én az első adagnál), mert akkor szétfolyik a muffinok teteje, és úgy fognak kinézni, mint egy béna gomba...

Elég időigényes sütemény volt nekem, mert kb 2-2,5 órát szórakoztam vele. Persze ennek a legfőbb ka, hogy csak 1 db 12-es tepsim van, így 4 kört kellett sütnöm, ami nem kis idő. De ha valaki fele ennyit készít (nekem 48! db sütim lett), és van 24-es tepsije, akkor szinte pillanatok alatt készen lehet. :)


Ismét nem tudtam megállni, hogy ne fotózgassam kicsit a cuki muffinokat. Azok az édi kis szivacskék egyszerűen zabálnivalók szerintem a muffinpapíron... :D Ismét készítettem "állványt" is, ezúttal egy kis tányérból, salátás tálból, és csészealátétből. :D




Valahogy a szállítást is meg kellett oldani, mivel vendégségbe készültek a muffinok, törtem a fejem miben lehetne a legpraktikusabban szállítani őket, aztán beugrott, hogy van egy szép fém dobozom, amiben tökéletesen mutatnak. :)


Szeretitek a muffinokat? 

Megjegyzések

  1. Nyamii, csoki-eper a kedvenceim :)) A bögre hány dl-es volt? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Hát olyan normál, de lemértem Neked, olyan 2,5 decis. :D Ez a standard bögre méret kb, ami sem nem túl nagy, se nem túl kicsi. :)

      Törlés
  2. Hú de szépek lettek. :) És biztos finomak is! :) Ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Elég hamar elfogytak, (bár sokan voltunk rá) és még párom apukájának is ízlett, ami nagy szó, mert ő nem nagy édességes. :D

      Törlés
  3. Szépek lettek! :)Imádok muffinokat sütni,mert végtelen a lehetőségek tárháza és nagyon mutatós és persze finom is! :)
    Örülök,hogy receptek is vannak nálad(és főleg,hogy ennyi csokis van) :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is így vagyok vele, tényleg végtelen dolgot is lehet találni, mert szinte bármivel ízesíthetők. :)

      Törlés
  4. Nagyon gusztusos, még nem próbáltam ilyesfajta receptet, de ami késik, nem múlik :) Köszi a tippet!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon étvágygerjesztőek, azt hiszem, keresek is valami reggelit...

    VálaszTörlés
  6. Szépek lettek , az ízük is szuper finom lehet :)

    VálaszTörlés
  7. De cukik és biztosan finomak is :) és ugyanilyen dobozom nekem is van! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Annyira jó ez a doboz, hogy hihetetlen. A legpraktikusabb süti szállításra. :D kellene még vagy kettő belőle. :D

      Törlés
  8. Gyönyörűek, szóval biztos finomak is. :)

    VálaszTörlés
  9. Tudnám, mért mindig késő este olvasok mindenkinél ilyen finomságokat... Én is elmentettem, akárcsak Nóra :]

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése